Sfârșitul masinilor electrice?... iar?

 Sfârșitul masinilor electrice?... iar?

Câteva întrebări despre autovehiculele electrice:
Câtă energie, forță de muncă, poluare, riscuri pentru sănătate, etc consumăm ca să producem baterii pentru autovehiculele electrice?
De ce e riscant să ai în dotare un autovehicul electric?
De ce nu poate fi oprit un incendiu apărut la un autovehicul electric?
Merită continuată această alegere?
Este autovehiculul electric responsabil de și mai multe radiații EM, o nouă celulă în închisoarea electro-magnetică în care ne închidem singuri?
...................................

Producerea de baterii pentru autovehiculele electrice necesită costuri enorme, de a căror existență nu suntem nici informați, nici conștienți încă, dar efectele încep să se vadă. Câmpuri întregi cu mașini electrice depozitate doar pentru că li s-au epuizat bateriile.

Pentru a produce o singură baterie trebuie procesate:
- 12 tone minereu pentru litiu
- 15 tone de minereu pentru cobalt
- 3 tone de minereu pentru nichel,
- 12 tone de minereu pentru cupru. 
La acestea se adaugă mișcarea a 250 de tone de scoarță terestră.
Pentru doar o singură baterie ne trebuie:
- 12 kg litiu
- 30 kg de nichel
- 22 kg mangan
- 15 kg de cobalt
- 100 kg de cupru
- 200 kg de aluminiu, oțel și plastic
Toate acestea pentru a conduce o mașină cu 'Zero Emisii'😉

Extracția și producția bateriilor electrice generează niște reziduri toxice, dintre care, unul dintre ele este nămolul roșu, un deșeu teribil, insolubil rezultat din tratarea aluminei cu sodă și care este compus din mai multe metale grele precum arsen,  mercur, silicați și titan, care sunt toate aruncate în mare, fără a se ține seama de problemele de mediu.
Toate acele elemente care intră în componența unei baterii, elemente care ar trebui să reacționeze chimic și să genereze sau să elibereze energie electrică, sunt instabile termic, mai interacționează între ele și voluntar, produc încălzire internă și flacără. 

Pompierii raportează că este imposibil de oprit un vehicul electric care a luat foc, cu apa, spumă sau orice altceva ce avem acum pentru că bateria va continua să ardă iar sursa focului nu e în spațiu deschis ci în interiorul bateriei unde e imposibil de ajuns... în timp util. Așa că autoturismul se face scrum 90% până se stinge tot focul apărut la el. Mai există și riscurile ca cineva să fie prins în interiorul mașinii fără ca să scape în timp util. Doamne ferește!

Nu numai în Germania, doar că acolo s-a luat mai în serios problema autobuzelor electrice care au fost responsabile pentru incendii majore în depourile din Stuttgart, Düsseldorf și München în timp ce se aflau la încărcat pe timp de noapte. Aceste incendii au distrus flote imense de vehicule. Acum au fost deja interzise în orașul München.

Este surprinzător că nici chiar partidele ecologiste nu vorbesc despre toate aceste probleme.

În curând va fi interzisă parcarea mașinilor electrice în parcările publice din cauza riscurilor, așa cum se întâmplă deja cu accesul acestora pe feriboturi.

Sistemele de generare a electricității cu actualele baterii nu au viitor. Trebuiesc căutate alte soluții. Puțini sunt dispuși să discute însă la nivel politic despre absurditatea direcțiilor ecologice pe care și le-au asumat guvernanții. În vizorul lor, mașina electrică ar trebui să fie soluția viitorului pentru a salva planeta de presupusa idee că e pe cale de dispariție. Guvernanții ne tot spun că mașina electrică este soluția pentru viitor și, mai ales, singura modalitate de a salva planeta. Oare așa să fie?
Câteva din țările lumii și mai ales UE s-au aruncat cu capul înainte în tehnologia total (full) electrică, dar fără nici un discernământ. Prin urmare, liderii noștri au ordonat producătorilor de automobile să se concentreze cu totul pe energie electrică. 

Dar ce înseamnă de fapt trecerea la full-electric?

În primul rând, instalarea mai multor stații de încărcare de-a lungul drumurilor, deoarece cele mai eficiente vehicule în prezent nu pot avea o autonomie mai mare de 500 km. Și chiar și fără a folosi faruri, încălzire, ștergătoare de parbriz, dezghețare sau aer condiționat...
Apoi, aceasta implică proiectarea unor bateriilor capabile să stocheze această energie. Și despre asta trebuie să discutăm și să reflectăm mai mult.
În prezent, bateriile vehiculelor sunt foarte grele, foarte scumpe și pline de metale rare.

În cel al Tesla Model S de exemplu, cel mai eficient de pe piață, găsim nu mai puțin de 16 kg de nichelCu toate acestea, nichelul este destul de rar pe pământul nostru. Ceea ce îl face pe șeful Tesla-Franța să spună că „blocul tranziției energetice va fi nichelul”. El știe perfect că nichelul este foarte greu de găsit. Trebuie să te duci să-l cauți în Indonezia sau Noua Caledonie și extragerea lui este o adevărată bătaie de cap pentru că nu-l găsești niciodată în stare pură. În minereuri, există doar într-o proporție foarte mică. În consecință, pentru acest minereu este necesar să sapi din greu, să zdrobești bolovanii, să-i treci  prin lanțuri de malaxoare pentru a obține un minereu cât de câât satisfăcător din care să extragi apoi nickel. Dar toate acestea duc la munți colosali de reziduuri care sunt aruncate apoi de cele mai multe ori în mare! Dar ce contează biodiversitatea pentru Clanurile Noilor Verzi care jură pe „mobilitatea verde”, și care este atât de prețuită printre ei.

Extracția litiului în BoliviaÎn joc nu este doar nichelul, există și litiu.

Este nevoie de 15 kg pentru o singură baterie (încă pentru Tesla Model S). Aceasta se aduce de pe platourile înalte ale Anzilor. Pentru a-l extrage, pompăm apă sărată sub lacuri ceea ce face ca apa dulce să migreze mi spre adâncuri. E un dezastru ecologic după localnicii care suferă deja de lipsa apei.

Și apoi, mai este cobaltul: numai 10 kg pentru o baterie pe care îl găsim în Congo.
Și acolo, ne folosim de munca copiilor care sapă cu mâinile goale în minele deschise aleatoriu pentru doar 2 dolari pe zi (Les Échos, 23.09.2020). Aceasta este o mică problemă pentru producătorii noștri care, totuși, vor cu orice preț să ajungă din urmă China, deja campioană mondială în acest sector. Deci, munca copiilor rămâne doar un detaliu minor. 

Aceasta este dezvoltarea „durabilă”, potrivit ecologiștilor de azi. O dogmă care nu lasă loc rațiunii! Pentru a exista ca guvernanți, generatori și stăpânitori de legi, ei sunt pregătiți pentru orice.

Și totuși... Peste 1000 de ani totul va fi electric! Calea corectă nu e nici obligativitatea trecerii la full electric, nici renunțarea la autovehiculul cu motor termic, ci căutarea unor noi sisteme de producere a energiei necesare transportului.

La începutul secolului 20 au mai existat tentative de a se produce autovehicule electrice. Doar că, și atunci, s-au confruntat cu aceeași problemă după câțiva ani de utilizare: Ce facem cu bateriile epuizate? Cui le dăm?


News - 2024:
- KakapitaliSSti s-au gândit că dacă nu pot pune mâna direct pe resursele României de la Roșia Montană, să o facă indirect prin deschiderea unei fabrici de baterii...
Opriți proiectul ăsta !!!!

Distribuiți, că altfel cum să se afle!?


Comentarii