Nicolae Ceaușescu

 Nicolae Ceaușescu

Acum știu de ce m-ați împușcat acum 30 de ani.

V-am lăsat la Năvodari o rafinărie ultramodernă de 2,5 miliarde dolari. A luat-o Dinu Patriciu cu banii din Rompetrol, altă firmă pe care v-am lăsat-o. Moammar Al-Gaddafi m-a rugat să fac cu Rompetrol prospecțiuni în Libia, în cautare de zăcăminte de petrol și mi-a plătit pentru asta 56,5 milioane dolari, bani pe care i-a încasat apoi Patriciu, deși erau banii statului, ai poporului român. Cu acești bani Patriciu a luat Petromidia, de 2,5 miliarde dolari.

În afară de asta, stabilisem cu prietenul meu Gaddafi să extragem împreună petrolul din zăcământul El-Sharara, descoperit de inginerii și geologii români de la Rompetrol. Petrolul cuvenit nouă din concesiunea românească de la El-Sharara valora 6 miliarde dolari, dar ați dat această concesiune unei firme de apartament din Spania, Repsol, în 1992. Cu banii din concesiunea românească din Libia Repsol a devenit de atunci un gigant petrolier mondial.

Nu contează, oricum nu mai aveați ce face cu concesiunea din Libia. Ați dat de pomană Petrom austriecilor, împreună cu zăcămintele de petrol din România, în valoare de 10 miliarde dolari. Drept recunoștință, austriecii au tăiat cele cinci rafinării românești pentru a nu concura pe piața românească produsele petrochimice austriece.

V-am lăsat moștenire o țară cu 10 milioane de locuințe, câteva mii de fabrici de mașini, tractoare, autoturisme, rulmenți, utilaje, camioane, avioane, materiale de construcții sau fabrici de ciment, de mobilă, etc. V-am lăsat moștenire a 4-a flotă din lume la pescuit oceanic.

V-am lăsat moștenire ferme agricole și combinate cu zeci de mii de animale, centre de cercetare pentru toate domeniile și științele: agricole, medicale, chimice, farmaceutice, mecanice.

V-am lăsat moștenire uzine de diamant artificial!

V-am lăsat moștenire fabrici de aparatură electrică și electronică, de televizoare, frigidere, aragaze, apare de radio, etc.

V-am lăsat moștenire CFR profitabil, fabrici de locomotive și vagoane, un sistem de transport viabil pe calea ferată!

V-am lăsat moștenire METROU!

V-am lăsat moștenire fabrici de confecții, țesături, încălțăminte, etc

V-am lăsat moștenire România împădurită 60%.

V-am lăsat moștenire munții și apele limpezi.

V-am lăsat moștenire stațiuni balneo-climaterice și baze de odihnă și tratament.

V-am lăsat moștenire un sistem de pensii onest, independent și suveran, cu profit și proprietăți proprii spre beneficiul pensionarilor.

Ce ați făcut cu moștenirea?

Acum se fac 30 de ani de când m-ați împușcat și veți sărbători. Dar dacă tot m-ați împușcat pe mine, sincer să fiu, mi-ar plăcea să îi împușcați și pe cei care au furat moștenirea mea. Pentru că nu mi-au furat-o mie, v-au furat-o vouă!
Dragi tovarăși și pretini, vă urez în continuare putere de muncă și mult succes în activitate!

semnat Nicolae Ceaușescu



Comentarii