[Poesys] Moșule, am fost cuminte

Moșule, am fost cuminte


de Ciprian Dragne

Moșule, am fost cuminte
Am luat note foarte bine
Toate vor să reprezinte
Speranța din mine.

Știu să număr pân-la mie
Știu chiar să-nmulțesc
Ți-am făcut și-o poezie
Știu să și citesc.

Boacăne am mai făcut
Nu-mi aduc aminte
Acum c-am recunoscut
Cred c-am fost cuminte.

De atât, chiar mai cuminte
Vreau ca să mă fac
Lucruri noi de ținut minte
Să le-nvăț cu drag.


Drumuri multe-ai străbtut
Prin toieni înalte
Sacul tare l-ai umplut
Cu cadouri multe.

Dacă vrei, pot să te-ajut
Sacul să ți-l salt.
La cojoc te-ai desfăcut?
Că la noi e cald.

Stai aici pe-un scăunel
S-asculți versuri noi
Chiar de ești mai bătrânel
Poți să cânți cu noi.



Că vii de departe așa
Un ceai bun de iasomie
De ești însetat, poți bea
Fiert și cu lămâie.

Trei felii de cozonac
Să mănânci de poți
Și-o plăcintă cu dovleac
Ca de la nepoți.

Și să pui în buzunar
Pentru mai târziu
Pentru renul cel hoinar
Un măr auriu.


Pentru Anul care vine
Am o rugăminte
Greutăți cât mai puține
Știu c-am fost cuminte.

Știu că nu-s pretențios
Acum că te colindai
Chiar sub steaua lui Hristos
Ce cadou îmi dai?


Bucuresti, 24 Decembrie 2018


Comentarii