[Poesys] Ghicitori

Ghicitori

de Ciprian Dragne


Penajul meu, tu să-l privești cu bucurie
Și ascultă-mi cântecul duios
Pădurea o veghez cu strășnicie
Și cânt când totul e frumos.
(Cine sunt eu?)

București, 15 Mai 2020

--- 1 ---
Am mustăți și gheare lungi
Și blăniță cu trei dungi
Pe divan eu tolănesc
Cu soricei mă hrănesc
Și stăpânul îmi fericesc
În oglidă mă văd Leu
Știi tu oare cine-s eu? ... (Motănel).


--- 2 ---
Am o floare albă ca un clopoțel
Cât unghia unui băiețel
De sub zăpada moale ca vata
Ies primul și vestesc când iarna-i gata
Știi tu oare băiețel,
Cum mă cheamă? ... (Ghiocel).


--- 3 ---
Am flori galbene, mărunțele
Adunate-n buchețele
Fac un ceai pe care-l bei cu plăcere
Pentru orice fel de durere
Cresc în tot locul, chiar pe lângă casă
Nu sunt o plantă pretențioasă
Am doar o rugăminte, nu o dojană
Să beți tot ce e în cană
Știi tu oare băiețel
Că mă cheamă ... mușețel?

Turda, 05 Noiembrie 2020



Comentarii