Vuplea cea șireată

Vuplea cea șireată
de Ciprian Dragne



Într-o zi, de dimineață
O vulpe cu blana creață
S-a dus la piață anume
Să fure niște legume.

Nu c-ar vrea ca să gătească
Ori vre-o zeamă sau vre-o boască
Doar avea un vis pe lume
Cu un iepuraș anume.

Într-o scorbură din luminiș
Peste drum de un tufiș
Și-avea casa un iepuraș
Tare mic și drăgălaș.

Și visa vulpița noastră
Cum c-ar vrea să-l jumulească
Și se tot gândea de zor
Cum să-l prindă mai ușor.

Cum nu știa ce să facă
Ce legume o să-i placă
A furat din recolta nouă
Cam din toate câte două.

Două cepe, doi bureți
Doi ardei, doi castraveți
Două roșii, o salată
Din dovleac doar o bucată
Praz, varză și usturoi
Murături de la butoi
Lângă toate-a pus apoi
Și doi morcovi mai de soi.

Pe legume-n traista grea
Le-a cărat vulpea cumva
Și s-a furișat jupâna
Nici să n-o vadă stăpâna.
Și s-a dus cu traista plină
La iepuraș la vizuină
La ușa i-a ciocănit
Și așa ea i-a vorbit:

    - Iepuraș cu blană-albastră,
      Scoate capul pe fereastră
    Și vin-o iute afară
    Că primești cadou o pară.
    Dacă vrei ceva de soi
    Poți să-ncerci și usturoi
    Ardei, roșii sau dovleac
    Poate că îți sunt pe plac.
    - Nu vin vulpe, tu ești hoață
    Ai la spate și o ață
    Că ți s-a făcut de sfadă
    Vrei ca să mă prinzi de coadă.
- Poate ceapă sau ciuperci
O să vrei ca să încerci
Ca să guști poți să apuci
Chiar doi morcovi mari și dulci.

    - Tu vulpe ai chef de joacă
    Cu codița mea curată
    Și blanița mea pufoasă
    D-aia vrei să ies din casă.

- Eu vreau doar să ne-mpăcăm
Amândoi să ne jucăm
La alergat să ne dăm piept
La teren eu te aștept.
În această zi frumoasă
De nu vrei să ieși din casă
Îți trimit chiar și-un control
Să-ți fie de protocol.
Ca să-ți dea de ale gurii
Chiar el doctorul pădurii.
Și să-ți pună-n ceai nițel
Chiar și-un pic de ghimbirel.

    - Degeaba încerci așa
    Să mă păcălești cumva
    Vulpe, îți mai spun nițel
    Eu nu sunt răcit, defel.
Poate vine mai pe seară
Domnul doctor într-o doară
O injecție să-ți facă
Ia să vezi cum o să-ți treacă.
Să-ți treacă de-a mea codiță
Și de pofte de blăniță
Că de nu, te spun apoi
Ursului de la zăvoi
Supărat e el pe tine
Că l-ai păcălit, știi bine
De-a ajuns săracu-n baltă
Fără pește, fără coadă.

...

Și-a rămas vulpea anume
Cu o traistă de legume
Și-a mâncat ea iarna toată
Doar dovleac sau vreo salată.

Dacă vrei să-ți faci amici
Și prieteni din cei mici
Cu legume să nu vii
Doar dulciuri sau jucării.
Și fără șiretlic, vezi bine
Că la noi asta nu ține
Nu contează înălțimea
Cât contează istețimea.

Mă voi antrena de zor
O s-alerg, o să și zbor
Haltere o să ridic
Să mă fac cât mai voinic.
Și-o să vin apoi la tine
Să te-ajut vulpe, să te ții bine
Să îți pun pe spate bețe
Sau un sac cu mere pădurețe.

Poate o să-ți mai treacă așa
Pofta de blănița mea
Și te-apuci și tu pripită
De vreo slujbă mai cinstită.


Bucuresti, 02 Martie 2019

Comentarii