Gânduri de Moș Nicolae

Gânduri de Moș Nicolae

de Ciprian Dragne și .....
Dec.2018

Noian de vise mă-mpresoară,
Și atâta frumusețe e în jur,
Că parcă vrea ca să mă doară
Acest vânt nou de primăvară
Ce iernii îi caută cusur.

Și sufletul se vrea descătușat, 
De sloiurile dimineților pustii
Si-atunci eu liber l-am lăsat,
Să meargă pe la colindat
Prin luncile mai rubinii.

Și a plecat la colindat pe râuri 
și de-un nor apoi s-a agățat
Și-a stat o vreme atârnat 
până un înger l-a salvat,
De fulgerele dintre gânduri.

Dar a plecat din nou la drum, 
târând cu greu al vieții dor
și s-a izbit de-un alt rătăcitor,
ce la răscruce se afla întâmplător 
Și care se visa parfum.

I-a spus pardon și mai departe a plecat
Dar zâmbetul de-atunci nu l-a uitat
Căci a plecat îngândurat
Și noapte grea pe drum l-a apucat
Că nu mai știu pe unde a-noptat.

Și-acum puțin cam speriat,
Voia la mine să se întoarcă
Dar rătăcise calea dreaptă, 
Doar c-o lumină palidă și caldă
O rugă a scăpat îngândurat. 

A căutat apoi neîncetat
A căutat pădurea toată
O scorbură cât mai întunecată
Și s-a ascuns de-a lumii judecată
Și-a cugetat la tot ce sa-ntâmplat.

De mă întorc, voi fi încorsetat?
Degrabă oare eu voi fi certat
Sau poate blestemat?
La colț voi sta eu iarăși supărat.
Și lacrimi noi vărsa-voi neîncetat.

Neimplinirile ce port nu sunt puține
Neliniști multe voi căra cu mine
Și voi căra a lor povară
Mai bine mă ascund aici
Măcar până la următoarea vară.

Dar stai, nu-i bine eu ce fac!
Mai bine eu cu soarta să mă-mpac
Să-mi cer iertare pentru vorbele 'asvârlite
Și pentru faptele din plin greșite
Mai pot eu oare răul să-l desfac?

Păcat că nu e primăvară...

Dar pentru că-i o seară de ajun
Caut iertare și noi gânduri bune
Îmi fac ghetuțele, curate mi le pun
Și sper să facă Nicolae o minune
Să regăsesc o cale de-n nou drum,
Cu și mai multe bucurii de-acum.

Comentarii